Először az online tesztet készítettem el. Arany János Toldi-trilógiáját választottam témának, mert a Toldi általános iskolában, a Toldi estéjét középiskolában tanulják a diákok. A Toldi szerelme nincs a kötelező olvasmányok között, és mivel elég hosszú, nem is tartom reálisnak, hogy elolvassák, de szerintem érdemes beszélni róla órán, néhány versszakot be lehetne vinni, és négy-öt mondatban összefoglalni a történetet. Hozzá kapcsolódóan olyan kérdéseket írtam, amiket ennyi információ alapján meg lehet válaszolni.
Úgy gondolom, hasznos a diákoknak bemutatni a három Toldi hasonlóságait és különbségeit.
Tíz kérdést írtam, igyekeztem minél több kérdéstípust kipróbálni. Ahol egy kérdésen belül dologra is rákérdeztem, értelemszerűen több pontot is lehet kapni, például a Toldi keletkezési körülményei kapcsán három dolog érdekel: a Kisfaludy Társaság pályázata, 1846 és Petőfi barátsága.
Nehézséget okozott, hogy ne kérdezzek rá egy dologra többször is, különböző kérdésekben, de sikerült úgy megválasztanom a kérdéseket, hogy ilyen ne forduljon elő. Két dologgal nem vagyok teljesen megelégedve. A párosítós feladatnál meg kell határozni a diákoknak, melyik esemény melyik Toldiban történt, én az első Toldi egyessel jelöltem, a Toldi szerelmét kettessel, a Toldi estéjét hármassal, de a rendszer véletlenszerűen számozza, és így a diákok esetleg a Toldi estéjét kell hogy egyessel jelöljék - ez a valóságban összezavarhatja őket. A másik gondom a hiányos szöveg kitöltése - itt úgy láttam, a program dönti el, melyik válasz helyes, melyik nem, és nincs lehetőségem felülbírálni - ahol tudtam, több jó választ is megadtam, például a 100 arany helyett lehet azt is írni, hogy pénz, de attól félek, a diákok tudnak olyan megoldást is írni, amit szintén helyes, de én nem gondoltam rá korábban - ebben az esetben lehet, hogy igazságtalanul elsiklom fölötte.
Egyébként tetszett a feladat, szerintem tényleg hasznos lehet a diákokkal otthon ilyen teszteket kitöltetni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése